Op naar het binnenland - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu Op naar het binnenland - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu

Op naar het binnenland

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

25 Juli 2015 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Het reizen gaat nu echt beginnen. De chauffeur, Jamal heeft er echt zin in. We hebben zo'n 150 km voor de boeg over 2 baanswegen met veel wegwerkzaamheden en dus oponthoud. De airco snort geweldig en hitlijst door de bewolking niet warm buiten, totdat we even gaan koffiedrinken. De kalmte zorgt bij ons allensnel voor wegdraaiende ogen en knikkebollen. Lekker gezellige koffiestop dus. Belangrijkste attractie is de Sigiriya rots. Daar is een koning ooit begonnen een paleis te bouwen (zie de profiel foto) Zal vast met zachte dwang zijn geweest. De rots is 200 m hoog en het is er altijd meer dan 30 graden. Ik had de nacht ervoor gelezen over gammele trappen en hoogtevrees en droomde over paniek en terug willen, maar niet kunnen. Het bleek mee te vallen, althans de gammele trappen. Maar niet de hoogtevrees. Zie de foto's voor de hachelijkheid van het geheel. We werden wel beloond met een prachtig uitzicht en getrakteerd op 2 dagen spierpijn.
Het rijen naar het hotel was daarna nog maar kort. wel apart was dat er 'wilde olifanten' de weg over probeerde te steken. Er is een weg aangelegd tussen 2 nationale parken, maar de olifanten weten natuurlijk niet dat oversteken niet de bedoeling is.
Het hotel in Polonarruwa was prachtig, bij het meer en dus met muggen, maar ook zwembad, heerlijk!