Negombo sightseeing - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu Negombo sightseeing - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu

Negombo sightseeing

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

24 Juli 2015 | Sri Lanka, Negombo

Onze privéchauffeur is een goedlachse, ontspannen Sri Lankees, of zoals het hoort Singalees We hadden afgesproken om 9,00uur te vertrekken voor een stadstour en rondvaart door 'de Dutch canals' en lagune. De lagunetocht in lawaaibot was leuk en de vaarman kenden heel trots als hij was Nederlands. Woorden als ijsvogel, reiger en ooiev (merkwaardig slikte hij-ervaar in) gingen hem moeiteloos af. prachtige natuur met mangroves en ook nog onopgeruimde scheepsrompen van na de tsunami. Na deze tocht werden we langs de vismarketen en dito afslag geloodst. Dat zijn mooie plaatjes geworden. En met 'that's for today' gingen we terug en hebben verder de middag slapend doorgebracht bij het zwembad. De 3,5 uur tijdsverschil moet toch ergens zijn weg vinden. In ons handboek stonden zowaar enkele restauranttips en we kozen voor Lord's in Negombo. Was ook nog eens op loopafstand.En daar hebben we toch heerlijk gegeten! We hebben.onze allergiebrief laten zien aan de bediening. Deze vonden het erg grappig en stelden ons gerust: ze gingen zonder noten koken. Helaas wel begeleid door Frank Sinatra live met een hammondorgel. Al met al een hele fijne dag.

• 27 Juli 2015 - 21:54

Harry & Marjon:

Dat klinkt goed, zeker als je bedenkt dat het hier 14 graden is & het regent en stormt alsof het herfst is.
    Geniet ervan & groeten aan de meisjes/dames

• 28 Juli 2015 - 12:37

Lex:

Dat klinkt en ziet er allemaal lekker uit!