Dag 2 in Kandy:revalidatie en dansen - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu Dag 2 in Kandy:revalidatie en dansen - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Kandy:revalidatie en dansen

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

30 Juli 2015 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag staat iets bijzonders op het programma. Dit onderdeel heb en we zelf geregeld. Op de hogeschool Utrecht worden ok buitenlandse stage instellingen gevisiteerd (fysiotherapie en oefentherapie). Ik ben voorzitter van de kwalitetscommissie buitenschools leren en hoorde van een stage instelling in Kandy:Home of hope. Dat is een centrum waar 90 kinderen wonen en veel kinderen behandeld worden in het medische ede (poliklinisch). Via de leiding van het centrum heb ik een bezoek geregeld. We hebben om 9,00uur afgesproken en weren ontvangen door de Nederlandse stagiairs. In totaal zijn er ongeveer 6 stagiairs aanwezig van verschillende Nederlandse opleidingen. ook het hoofd is Nederlands. We zagen een aantal cliënten behandeld worden en werden rondgeleid over het terrein. Het was voed te zien dat er een gedegen visie aanwezig is en goed mankement. Er wordt goed werk bericht.(google voor donaties: Homeofhope in Sri Lanka) In de middag zijn de dames de stad in getrokken om te winkelen. Sjamal reed mij naar de botanische tuinen van Kandy: een schitterende tuin vetplanten en bomen die van een andere planeet lijken, nooit gezien.
Einde van de middag bezochten we gezamenlijk een echte traditionele Kandy dansvoorstelling. Dat werd als een hoogtepunt van de reis aangekondigd, maar wij hebben een andere mening.
Een leuk uitje was 's avonds de supermarkt: de groenteafdeling is om 't te fotograferen, maar dat mocht niet. Allemaal blaadjes en knollen die we nooit gezien hebben. Ook opvallend is de enorme thee afdeling en de kleine koeling voor de zuivel, model grote koelkast. We aten deze keer local in een druk restaurant met schreeuwbabies en geen airconditioning maar waaivanjebord ventilatoren

• 02 Augustus 2015 - 21:07

Margie:

Die dansvoorstelling: aan het eind lopen ze op hun blote voeten door het vuur? Vast dezelfde. Ik had er ook dubbele gevoelens bij. Maar wij waren blij dat we een tijdje droog zaten.