Wildlife en wildlive - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu Wildlife en wildlive - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu

Wildlife en wildlive

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

03 Augustus 2015 | Sri Lanka, Tissamaharama

Het is opnieuw tijd voor safari. De dag begint vroeg. Om 7,00uur zitten we met take away ontbijt in de auto en rijden naar het 'elephant transit home' Daar worden zielige olifanten, met name jonge fanten verzorgd en zo mogelijk weer in de natuur losgelaten. We zagen een schouwspel van een half uur met achtereenvolgens beurtelings het volgieten van de beesten ten met melk en daarna konden ze zich voleten met takken en blaadjes die al voorgesnoeid waren. De rit vervolgde naar het dorre Yala park. Net buiten het park, in de duinen naar diocesaan lag ons verblijf, cq kampeerplaats. Dat was een uiterst romantische omgeving met een verwen Sri Lankees als manager. Hij had een heel verhaal over Eco kamperen en was zeer vriendelijk en behulpzaam. De tenten waren zeer comfortabel compleet met bedden, wc (!) en buitendouche. Ook was bij elke tent een Beach sit met uitzicht op de oceaan. We kregen ook allen een mobiele telefoon om in geval van nood of wensen de butler te bellen. De tenten stonden nogal verspreid, dus het was geen overbodige luxe. Maar wat moet je zo'n man nu vragen? Of hij het ook warm heeft of zo. Verder was er nog op bepaalde tijden stroom.
De middag was ingepland voor safari. Deze keer zouden we zelfs met wat geluk luipaarden kunnen spotten. Dat is niet gelukt, maar wel heb en we veel andere wilden dieren kunnen zien. Het hoogtepunt van de trip was een nieuwsgierige olifant die vlakbij de uitgang van het park bij iedere auto zij slurf naar binnen wilde steken. Het is een leuk filmpje geworden.
In de avond werden we verwend met een diner onder de sterrenhemel op het strand, compleet met een koel biertje. Wat een heerlijke vakantie.

• 05 Augustus 2015 - 11:52

Margie:

Jullie hebben toch wel een foto van de butler als hij een drankje komt brengen?

• 05 Augustus 2015 - 14:33

Nely Hasselt:

3 augustus was het hier ook warm weer en een dag dat er een ramp was gebeurd in Alphen a/d Rijn. Er zou een nieuwe brugdek geplaatst worden dmv 2 reuze kranen op een ponton in de Rijn. Deze kantelde en is boven op 4 woningen gevallen. 1 van die woningen was toen het pakhuis, nu een hobbywinkel, van de Opa van Nely en is nu helemaal plat.
    Het vroegere woonhuis aan de overkant is net niet geraakt!

Jullie zijn niet met het nieuws vanuit hollend bezig, maar dit maken wij mee
    Lieve groeten,
    Nely en Nico