Treinreis naar Ella - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu Treinreis naar Ella - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu

Treinreis naar Ella

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

01 Augustus 2015 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Ella is te klein om op de kaart weer te geven, dan maar en prachtige plaats in de buurt Nuwara Eliya. Vandaag vertrekken we voor een 4 uur autotrein door een haarspeld natuur naar het startstation. Onderweg bezoeken we een theefabriek. De uitleg bij theeprodukte is verbazingwekkend eenvoudig. Er bestaat maar 1soortbthee. Het verschil in soorten thee zit 'm in het produktieproces. Wel leuke weetjes in de fabriek gehoord. Er wordt 80%naar Engeland ge exporteerde. Ok de grofheid van thee gezien. Pekoe is de Nederlandse grofheid. De minste is eist en bedoeld voor de Engelse markt, zo sterk dat er melk bij moet. Enz. Na de verplichte thee werden we bi het station afgezet en mochten we 2,5 uur in de trein naar Ella reizen: een prachtige rit in de 3e klas. Kost geen drol zo'n 70 cent. Aangekomen in Ella vertrokken we naar onze stag een Duits onderkomen, dus alles schoon, netjes en geregeld. Ook wel weer prettig. We aten er ook, veel keus en erg lekker. Heel er moe van al het reizen vandaag sliepen we al om 21,00 uur......

• 05 Augustus 2015 - 14:07

Nico Hasselt:

Een verassing voor ons dat jullie weer een mooie reis maken!
    Vandaag (5 augustus) kregen wij 3mails van srilankees, waarvan wij eerst dachten dat een phishingmail was. Nadere bestudering gaf aan dat jullie op reis waren.
    Heel leuk om de verhalen te lezen, en...interessant die theefabriek.
    Geniet ervan met elkaar en wij gaan nu de andere belevenissen lezen.

Lieve groeten,
    Nico en Nely