Cultuur en Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu Cultuur en Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu

Cultuur en Kandy

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

29 Juli 2015 | Sri Lanka, Kandy

Het luieren is afgelopen. Vandaag hebben we de langste rit in kilometers voor de boeg. Gelukkig zijn er geen hoogteverschillen en is de weg niet druk en kunnen we dus aardig doorkarren. maar in het hele pakket zit nog wel een adder onder het gras. De chauffeur wordt wel geacht ons te leiden langs verschillende verkooppunten, 5 in total. Het gaat er om dat hij bonussen verdient, lees lunch, overnachting als hij toeristen aanbrengt. Nu is dat niet helemaal vervelend. het gaat om woodcarving, batik, spicegarden enz. Overal is men uiterst behulpzaam en legt graag het proces uit. Best aardig en daarna begint het verkopen. Nu zijn wij niet erg van het beleefd toch wat kopen dis rennen we na de uitleg door de winkel weer de auto in. Behalve bij de spicegarden. daar pakten ze het ook wel aardig aan. Eerst uitleg van de beplanting, en die hebben we natuurlijk nog nooit gezien: vanille, koffie, rubber, avocado, kaneel, nootmuskaat en ga maar zo door. Daarna volgt een hoofdmassage van een kwartier en tenslotte legt de 'dokter' uit waar alle daar verkochte zalfjes goed voor zij. Vervolgens moet er gekocht worden. En laat er nu een permanent haarverwijderaar zijn die meteen grif over de toonbank ging.
Ook henen we onderweg heel beroemde rotsboeda's gezien in Dambulla. Dat was ver klimmen voor 5 grotten, met inderdaad mooie beelden en schilderingen. Maar ook viel op dat er wel erg veel Nederlanders in Sri Lanka zijn dit naar. Bij elke bezienswaardigheid is zeker een derde Nederlander. De rest is Chinees/Japans en lokale bevolking. Hier en daar verdwaalde Fransen, Engelsen, en Duitsers.
Door al het gereisd kwamen we vrij laat in Kandy aan: de tweede stad van het land, gelegen op,800 meters, dus wat koeler. Ons hotel is bovenop een heuvel met prettig uitzicht over de stad.