Oude stenen en veel olifanten - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu Oude stenen en veel olifanten - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Kees Jong - WaarBenJij.nu

Oude stenen en veel olifanten

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

26 Juli 2015 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Vandaag eervol programma, geen reizen, maar wel heel veel bekijken. in de ochtend ebben Tanne en Eline zich vermand (vervrouwd??) en zijn meegegaan naar een heeeeel groot archeologisch terrein inclusief museum. Was overigens voor iedereen afzien want het liep weer tegen de 40 graden. Het terrein was OK met de beschrijving uit onze boek konden we ons een voorstelling maken+ veel foto's. De grappige dingen van de dag waren de loslopende apen die natuurlijk de tassen wilden plunderen ende verscheidenheid van nationaliteiten die we tegenkwamen, met hun eigenaardigheden. Nederlandse Krasvakantiemensen, Indiaas mensen die met onze meisjes op de foto willen, want blond. Ook nogal wat Chinezen met veel lawaai en fototoestellen. Na een kleine twee uur waren we uitgeput, ook van de verkopers en de hitte en elke keer de schoenen uit en aan bij de heiligdommen, want hoe oud ook, het blijven heilige boedistiche plekken.
In de namiddag was het tijd voor een echte safari, compleet met jeep en verrekijkers. Het draait vooral om olifanten in Sri Lanka en die hebben we dan ook gezien. Een stuk of 200 schat ik. Verspreid, maar ook in groepen, met kleintjes, in het bos en op de vlakte. Foto's genoeg dus. De overige fauna is minder spectaculair, een liggende krokodil, twee pauwen (blijken te kunnen vliegen, dat doen ze niet in de kinderboerderij natuurlijk) en ook scholen met ooievaars en voor ons allemaal heel erg onbekende vogels. De rit werd spectaculair door het rijden door de bus, staand on de auto en af en toe een rivier overstekend. Dat werden leuke filmpjes.
's Avonds zijn we bij het buffet aangeschoven......